Sing me to sleep

image57

Det känns lättare nu stenen
har liksom lossnat och jag
ser det mesta mycket klarare
psykoserna är längre
bort nu och jag inser vad
som är rätt och fel igår
ville jag dö jag ville ha
alla piller i pillerburken jag
blev manisk och jag ville höra
ambulansen utanför
fönstret jag VILLE komma så nära
ljuset så att jag kunde se
döden och spotta den i
ansiktet för aldrig ska den få ta mig
ifrån mig du fick aldrig den
tid som du behövde jag insåg
det i dag jag såg facit du höll
det i handen hela tiden men
jag lyssnade inte tiden läker alla
sår säger dem jag undrar om vårat sår
kan läka för du sprang ju
ifrån allt från början eller slutet kan
du någonsin vill du
någonsin springa
tillbaks om jag ger dig tiden
nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0